Artikler om: Ofte stilte spørsmål

Åpning av Excel og Word i nettleseren fungerer ikke

Åpning av Excel og Word i nettleseren fungerer ikke

Hvis du opplever at Åpne i Excel eller Åpne i Word ikke fungerer i Adminflow, skyldes dette som oftest at nettleseren blokkerer popup-vinduer. Dette er en lokal innstilling i nettleseren og kan ikke styres av Adminflow.

Nedenfor ser du hvordan du enkelt løser problemet.

Hvorfor skjer dette

Når du åpner Excel eller Word fra Adminflow, åpnes filen i et nytt vindu eller en ny fane.

Hvis nettleseren har blokkert popup-vinduer for adminflow.no, vil ingenting skje når du trykker på knappen.

Du vil ofte se et lite ikon helt til høyre i adresselinjen som viser at popup-vinduet ble blokkert.

Slik løser du det

  1. Klikk på popup-ikonet i adresselinjen

(vanligvis en liten firkant eller et symbol som viser at vinduet ble blokkert)

  1. Velg Tillat alltid popup-vinduer fra denne siden

eller tilsvarende valg i nettleseren din

  1. Last inn siden på nytt

Deretter fungerer Åpne i Excel/Word som normalt

Nettlesere der dette kan skje

Dette gjelder spesielt i:

  • Chrome
  • Edge
  • Firefox

Alle disse kan blokkere popup-vinduer hvis du tidligere har valgt Ikke tillat popup-vinduer.


Oppdatert: 27/11/2025

Var denne artikkelen til hjelp?

Del tilbakemeldingen din

Avbryt

Takk skal du ha!