Åpning av Excel og Word i nettleseren fungerer ikke
Åpning av Excel og Word i nettleseren fungerer ikke
Hvis du opplever at Åpne i Excel eller Åpne i Word ikke fungerer i Adminflow, skyldes dette som oftest at nettleseren blokkerer popup-vinduer. Dette er en lokal innstilling i nettleseren og kan ikke styres av Adminflow.
Nedenfor ser du hvordan du enkelt løser problemet.
Hvorfor skjer dette
Når du åpner Excel eller Word fra Adminflow, åpnes filen i et nytt vindu eller en ny fane.
Hvis nettleseren har blokkert popup-vinduer for adminflow.no, vil ingenting skje når du trykker på knappen.
Du vil ofte se et lite ikon helt til høyre i adresselinjen som viser at popup-vinduet ble blokkert.
Slik løser du det
- Klikk på popup-ikonet i adresselinjen
(vanligvis en liten firkant eller et symbol som viser at vinduet ble blokkert)
- Velg Tillat alltid popup-vinduer fra denne siden
eller tilsvarende valg i nettleseren din
- Last inn siden på nytt
Deretter fungerer Åpne i Excel/Word som normalt
Nettlesere der dette kan skje
Dette gjelder spesielt i:
- Chrome
- Edge
- Firefox
Alle disse kan blokkere popup-vinduer hvis du tidligere har valgt Ikke tillat popup-vinduer.
Oppdatert: 27/11/2025
Takk skal du ha!
