Artikler om: QualityFlow

Fremdriftsplanlegger

📊 Fremdriftsplanlegger


Når du har opprettet et prosjekt i Adminflow, er neste steg å planlegge fremdriften og oppgavene for kunden. Her viser vi deg hvordan du enkelt setter opp faste regnskapsoppgaver med planleggeren.




Steg-for-steg: Sette opp oppgaver i prosjektet


  1. Gå til prosjektet
  2. Velg kunde og åpne prosjektet

Gå inn i prosjektoversikten og velg kunden du skal jobbe med. Klikk deg inn på det aktuelle prosjektet.


  1. Naviger til fremdriftsoversikt

Inne i prosjektet finner du en fane som heter Fremdriftsoversikt. Her får du en måned-for-måned-visning av alle planlagte oppgaver for kunden.


  1. Ingen oppgaver? Bruk planleggeren

Dersom det ikke finnes noen oppgaver ennå, kan du:

  • Legge til nye oppgaver manuelt
  • Eller bruke planleggeren for å automatisk generere faste regnskapsoppgaver




Bruke planleggeren til å sette opp regnskapsoppgaver


  1. Klikk på Planlegger.
  2. Velg relevante oppgaver for kunden. Eksempler:
  • Rapportering
  • Bokføring
  • Fakturering
  • MVA (Merverdiavgift)
  1. Velg hvor ofte oppgaven skal utføres (frekvens).
  2. Velg hvilken periode oppgaven gjelder for:
  • Forrige måned
  • Denne måneden
  • Forrige termin, osv.
  1. Trykk Lagre, og fyll inn ansvarlig for hver oppgave.


Tips: Du kan bruke samme ansvarlig for flere oppgaver for enkelhets skyld.




Se oversikten over planlagte oppgaver


Etter at du har brukt planleggeren, vil du se en tydelig oversikt over alle oppgaver i fremdriftsoversikten:

  • Hvilke måneder oppgaven tilhører
  • Eventuelle frister
  • Tilknyttede tagger


Dette gir deg og kunden en forutsigbar og strukturert start på samarbeidet.




✅ Tips


  • Bruk planleggeren for å spare tid – spesielt nyttig ved mange like prosjekter.
  • Juster og legg til manuelle oppgaver ved behov.
  • Husk å tildele ansvarlige for hver oppgave, slik at alle vet hva som skal gjøres når.

Oppdatert: 21/08/2025

Var denne artikkelen til hjelp?

Del tilbakemeldingen din

Avbryt

Takk skal du ha!