Artikler om: QualityFlow

Opprette kunder i kundeportalen

📈 Hvordan opprette kunder i Adminflow


For å kunne bruke Adminflow effektivt må du først opprette kundene dine i systemet. Dette gjør du enkelt via kundemodulen.




Steg-for-steg: Opprette en ny kunde


  1. Gå til "Kunder"

Klikk deg inn i menyen "Kunder" fra venstremenyen.


  1. Trykk på "Legg til selskap"

Du får da opp et skjema for å registrere informasjon om kunden.


  1. Fyll ut nøkkelinformasjon:
  • Navn
  • Organisasjonsnummer
  • Selskapsstatus
  • Bransje (valgfritt)


> Tips: I praksis er det navn og organisasjonsnummer som er påkrevd for å komme i gang.


  1. Suppler med tilleggsinfo
  • MVA-registrering
  • Astro-integrasjon (om kunden er aktiv i Astro)


  1. Legg til kontaktperson(er)
  • Kontaktperson her gjelder på selskapsnivå, ikke prosjekt.
  • Du kan legge til flere kontaktpersoner.
  • Du velger selv om det skal være én eller flere hovedkontakter.


  1. Opprett kundeportal (valgfritt)

Dersom du vil at kunden skal kunne bruke Adminflow direkte (f.eks. til styrerom eller registrering av aksjetransaksjoner), kan du aktivere en egen kundeportal for selskapet.


  1. Lagre og opprett

Klikk på "Opprett" for å fullføre registreringen. Kunden er nå opprettet i systemet.




✅ Tips


  • Kontaktpersonen du legger inn her brukes ikke automatisk i prosjekter. Du må opprette egne prosjektkontakter senere.
  • Kundeportalen er nyttig hvis kunden selv skal utføre handlinger direkte i Adminflow.

Oppdatert: 21/08/2025

Var denne artikkelen til hjelp?

Del tilbakemeldingen din

Avbryt

Takk skal du ha!