Opprette kunder i kundeportalen
📈 Hvordan opprette kunder i Adminflow
For å kunne bruke Adminflow effektivt må du først opprette kundene dine i systemet. Dette gjør du enkelt via kundemodulen.
Steg-for-steg: Opprette en ny kunde
- Gå til "Kunder"
Klikk deg inn i menyen "Kunder" fra venstremenyen.
- Trykk på "Legg til selskap"
Du får da opp et skjema for å registrere informasjon om kunden.
- Fyll ut nøkkelinformasjon:
- Navn
- Organisasjonsnummer
- Selskapsstatus
- Bransje (valgfritt)
> Tips: I praksis er det navn og organisasjonsnummer som er påkrevd for å komme i gang.
- Suppler med tilleggsinfo
- MVA-registrering
- Astro-integrasjon (om kunden er aktiv i Astro)
- Legg til kontaktperson(er)
- Kontaktperson her gjelder på selskapsnivå, ikke prosjekt.
- Du kan legge til flere kontaktpersoner.
- Du velger selv om det skal være én eller flere hovedkontakter.
- Opprett kundeportal (valgfritt)
Dersom du vil at kunden skal kunne bruke Adminflow direkte (f.eks. til styrerom eller registrering av aksjetransaksjoner), kan du aktivere en egen kundeportal for selskapet.
- Lagre og opprett
Klikk på "Opprett" for å fullføre registreringen. Kunden er nå opprettet i systemet.
✅ Tips
- Kontaktpersonen du legger inn her brukes ikke automatisk i prosjekter. Du må opprette egne prosjektkontakter senere.
- Kundeportalen er nyttig hvis kunden selv skal utføre handlinger direkte i Adminflow.
Oppdatert: 21/08/2025
Takk skal du ha!